Millespakka Oy hoitaa jätehuollon palvelutehtävät omistajakuntiensa puolesta. Yhtiö rahoittaa toimintaansa perusmaksuilla, jätteiden käsittelymaksuilla ja hyötyjakeiden myyntituloilla. Millespakan tavoitteena on hoitaa jätehuolto kustannustehokkaasti voimassa olevaa lainsäädäntöä ja ympäristömääräyksiä noudattaen. Palvelemme ja tiedotamme alueen asukkaita jätehuoltoon liittyvissä asioissa.

Millespakka Oy:ssä vuosi 2020 toteutui suunnitelmien mukaisesti, vaikka koronan aiheuttama poikkeustila vaati meiltä kaikilta joustavuutta, kärsivällisyyttä ja muutoksia toimintatapoihin. Liikevaihto pysyi lähes samana, vaikka korona vaikutti eri jätemäärien osuuksiin. Vuonna 2020 Millespakka Oy:n alueen yhdyskuntajätteistä 98 % prosenttia päätyi hyötykäyttöön, josta 27 % käytettiin hyödyksi materiaalina ja 71 % energiana. Ainoastaan 2 % jätteistä loppusijoitettiin kaatopaikalle.

Kunnissamme on kymmenen hyötyjäteasemaa, jotka ovat pääsääntöisesti avoinna kahdesti viikossa. Poikkeuksellinen vuosi toi muutoksia jätemääriin, vastaanotimme puuta, poltettavaa- ja palamatonta jätettä  66 % enemmän kuin edellisenä vuonna! Kävijöitä kaikilla hyötyjäteasemilla oli yhteensä vajaa 17 000. Käynnit hyötyjäteasemilla kasvoivat noin 12 % verrattuna edellisvuoteen

Lue tästä koko vuosikertomus

Sivujen suunnittelu WebGarden Oy